Tuesday, October 27, 2009

Xm lagi.

Fuhh.....selepas berjaya menghadapi sume test..ini lah masa tuk muntahkan semua ilmu yg dipelajari lam xm pulak.. Ya Allah, bantu aku dan sahabat2ku untuk menghadapi xm kali ni dengan jayanya.. Hmm..apa cerita aku sekarang..?? Aku cam ni la, dengan cinta terbaruku..cinta palestine!

Sekarang ni musim aku makan banyak pulak..aduii...kalau lunch kat cafe.. Jangan terkejut..pulak..3-4 senduk nasi tu da kira normal untuk aku seminggu dua ni... Makan itu ini, waima gigit ayam sekalipunn, macam kannibal style..Aduii.. pedulik ar org tengok..Yang penting aku bahagia menikmati rezeki yang Allah bagi pada aku. Dengan perlahan, telan nasi..suapan demi suapan, sesekali gigit ayam pulak.. Dan, aku ni jenis yang makan sambil menikmati makanan tu, bukan main telan jer..aku kunyah dulu..baru telan.. Alaa, makan gaya wanita eropah..keep slimm...!

Pasal xm..aku tak taula nk habaq camne, sebab seperti biasa.. mood xm aku datang lambat. Tapi apa2pun, apa yang penting, aku harap aku tenang sepanjang musim xm ni..dan tiada apa2 perkara yg mampu downkan semangat aku tuk tempuh xm pada kali ni.. Harap tiada apa2 perkara yg tak elok berlaku sepanjang musim aku xm ni. Especially to my family, macam form 6 dulu, mak sakit sekejap. Hmm..rasa macam dunia gelap jer, Yerla, hanya ada aku dan abang saja masa tu kat rumah. Fuhh...terasa mcm gelap gelita jer dunia. Aku still teringat masa tu, Ramadhan 2007 mak jatuh sakit. Ya Allah, hanya tuhan saja yg tahu kebimbangan aku. Aduii..walaupun mak aku tu quite loud, suke berleter.. tapi bila dia diam jer.. sakit tak upaya nk cakap. Ya Allah, sedihnya aku.. Pergi sekolah, sampai suma org perasan ngan muka aku yg tak senyum lansung. Memang musim tu musim sukar la untuk dilalui oleh aku. Tapi apa2pun..selepas tu, mak da ok.. makan ubat salu, Alhamdulillah, sekarang pun tiada masalah, cuma pengambilan ubat tu kene jaga betul2 la.

Hmm.. itulah, bebelan mak tu..bagi aku nothing. Tapi, kalau dia tak membebel tula yang aku susah ati. Kenapa ngan mak ni, aku buat salah besar pun tak berleter seperti biasa..aduiii...aku pulak yg rasa bersalah,hehe..Gitu lah setiap kali..hee.. Apa2pun, semoga berbahagia mak.. =) Walaupun anak mu ini jeles sebab tak dapat ikut mak bercuti kat Indonesia cuti ni, tapi sokay laa..dis is ur turn selepas sekian lama bekerja untuk keluarga.. Huk3..Semoga mak berbahagia dengan anak2nya yg terchenta. Amin. =)

Itu saja lah yg bermain di kepala otakku semenjak dua menjak ni.. Xm.. Selera besar aku..n mak...hmmm...

Semoga..
aku berjaya mencapai target aku lam xm kali ni.. Amiin..

No comments:

Target sebelum ke 'sana'