Tuesday, June 17, 2014

Kuasa masa

Tak suka berada dalam situasi 'terikat' atau 'diikat'.

Yang pasti pun boleh jadi tak pasti.

Bagi masa. Dan rasional akan mengiringinya. Yakin menyusul kemudian.

Jangan sampai orang rimas. Itu kegagalan di suku perjalanan.

Tips dan nasihat mengurat daripada saya.
Selamat malam.

Sunday, June 15, 2014

Bahagia dari Allah

Allah beri pada kita apa yang kita perlu. Bukan apa yang kita nak.

Allah beri bahagia dengan caraNya, bukan dengan cara kita. :)

:)

Friday, June 13, 2014

Lelaki tegas adalah 'hensem'

Lelaki.
Apa yang 'hensemnye' pada lelaki adalah ketegasan. Ketegasan dalam bercakap perkara kebenaran.

Ketegasan tiada kena mengena dengan mengongkong atau autokratik. Ianya lambang kekuatan mempengaruhi wanitanya tentang kebenaran. Apa yang betul, apa yang salah, apa yang tidak patut dan apa yang tidak sesuai.

Ya. Cuba tengok lelaki tegas. Ada tak dipandang enteng oleh wanitanya? Sebaliknya, lelaki yang tiada ketegasanlah selalu ditinggalkan atau tidak dihormati wanitanya.

Wah wah wah... Lecture percuma tazkiroh cinte nampaknya.. Hihi. Ilmu percuma tuk pria pria untuk cewek-ceweknya.

Awak tak 'hensem' takpe, tapi ketegasan awak itu yang jadikan awak 'hensem'.

:p

Wednesday, June 4, 2014

Tuesday, June 3, 2014

Cerita nak dekat kon

Kulit muka kering, sun burn senamrobik hari tu tak hilang lagi.

Nak konvo dah isnin depan oooi..

Haha.

Sebelum ni tak pernah kesah kan. Hari ni terlampau kesah gara2 nak terima segulung ijazah.

Target sebelum ke 'sana'