Friday, October 23, 2009

Buat Nik Sahabatku yg tersayang



SELAMAT HARI LAHIR...
ku ucapkan pada sahabat sejatiku, dunia akhirat..
Nik Suria Nik Abdullah..

Nik,
apy bday...
semoga panjang umur..

dan bertambah cun hari demi hari..

Hmm...Nik...banyak yg aku nak cerita..
nak minta ampun pun iya jugak..
Kalau ada terbuat silap ke..

Sedar tak sedar..da hampir 12 tahun kita berkawan baik kan...
iaitu start darjah 4..
di Sek Keb Kampung Tengah..

Orang yg bertanggungjawab yg mengajar aku erti sebuah persahabatan..
tak lain tak bukan..
Nik Suria Nik Abdullah la jugak..


Hmm...kalau tak aku tak tahu la aku macam mana sekarang..
kalau tanpa acuan persahabatan daripada sahabat cam Nik..
yang playful..tak serius..ni..


Gaduh...??
Haa...sebab apa ya sepanjang kita berkawan ni..
kita tak pernah gaduh...?
tak macam frenship orang lain..??
itu sebab..
Mg terlalu baik laa..


Dalam persahabatan tak perlu ada hasad dengki..
tak perlu rasa tercabar..
tak perlu cemburu..


Cemburu..??
Haha..ingat tak dulu..mg pernah cakap..


"Aku tak leyh la jeles kalau kwn2 mg salu jer berkepit ngan mg, aku ni bukan kekasih mg punnn"


Haha..betul la..bukan kekasih..tapi perasaan tu pun aku rasa la Nik, siapa tak jeles, besfren kita berkepit ngan orang lain..sampai kita jalan sorang2...buat apa2pun sorang2...


Hmm..Nik...mg baik sgt laa...
aku bersyukur sangat2 kepada Allah kerana dianugerahkan seorang kawan yg sangat2 tinggi kesabarannya..


Dan bukan jenis yang suka ambil kesempatan, berdikari, tabah, berani, tak mudah ambil mudah, tinggi empatinya..


Jadi..kepada sesiapa yg berkawan dengan sahabat tercinta ku itu..sekarang...aku
MOHON...HARGAILAH DIA...! Jangan sesekali lukakan perasaan dia.. jangan ambil mudah tentang perasaan dia sebagaimana dia tak ambil mudah perasaaan kwn2nya..


Pendek kata..ciri2 sahabat yg berkualiti..semuanya ada pada dia..



Ucapan buatmu sahabat tercintaku :

1) Jaga diri sebaik mungkin. Jangan sesekali terpengaruh dengan persekitaran kat sana.

2) Sentiasa bersangka baik pada sahabat di sana, jangan berkecil hati..(tak der orang nak pujuk) Robotkan hatimu.. =)

3) Kalau ade kekecewaan, tak usah diturutkan sangat, muhasabah diri.. Cari kekuatan.

4) Ingat Allah selalu. Whatever we do..we do for Allah. Ingat tu.

5) Kejar cita-cita dulu..bukan cinta. Kita tak main cinta. Jangan sia-siakan masa muda dan single
kita dengan mengejar cinta2 yg melalaikan.


Insyaallah Nik, kalau kita tak laku kat dunia ni. Takperla. Mungkin jodoh kita di akhirat sana. Cinta wildan?? Betul ka..? Hee..baik. =)


Jadi..dont worry be happy.. Hidup ini indah. Jadi gembiralah selalu. Tapi, jangan terlalu gembira. Ingat saudara kita kat Palestin sana. Yang dihujani peluru tak macam kita kat Malaysia yang dihujani hujan petang la..pelangi la..apa2 ajerla.

Pendek kata. Apa2 pun yg kita buat. Ingat ALLAH. Amin.. =)

Sekian, tq

HAPPY BIRTHDAY nIK...



Aku ingatkan..sekatang-katang aku yg kelek tong geh hari2..aku laa...upenye...hebat ag mg..hmm..kalah aku...


Main Golf ke Nik...???hihihi..

Alahhh...chomelnyaa...pas abis keje men polis pulak yaa..? Koanda la nik..Asalkan mg bahagia... =p

p/s : Maaf Nik, aku upload gmbr mg kat tmpat keje..hehe...Ini sebab...chomel+katang+ganasz ar mg lam gmbo nehh.i like it..hee...Peace...! muahhhh

No comments:

Target sebelum ke 'sana'