Saturday, January 2, 2010

Pagi yang hening

Hari ni merupakan hari terakhir aku berada di rumah..esok petang aku da berangkat ke maktab..kembali semula ke kehidupan lamaku..kepada rutin harianku yg sentiasa sibuk dengan aktiviti2 institut tersebut.. Lepas ni..corak kehidupan aku tak seperti tahun2 lepas..pada tahun ini. kami guru pelatih pismp sem 1 akan bertambah busy, busy dengan assignment, dengan aktiviti dan program maktab, dengan penilaian itu dengan penilaian ini..Fuh..harus kuat semangat..

Apa2pun, i love maktab..sebab disitulah aku mula mengenal diri sendiri dengan lebih dalam, mengenal kekuatan dan kelemahan, mengenal banyak perangkap dan jerat..yg akhirnya menbuatkan aku kuat..Alhamdulillah..~

Aku rindu untuk menempuh hari2 ku sebagai guru pelatih ipgmkdri, rindu nk melalui hari2 bersama roomateku, rindu nk turun padang, rindu nak melawat bilik2 classmate..n insyaallah..tahun ni..aku akan kerap..menjenguk bilik seniorku, kerana hampir separuh kekuatan ku ada padanya..Rindu tuk mendengar tazkirah daripada dia, rindu nk dengar makna2 terjemahan al-Quran..rindu untuk dibacakan semua itu..arghh..aku seperti anak kecil bila berada di depan dia..hmm..

Agaknya bilalah aku boleh jadi seperti dia..?
dia sangat kuat..dan aku...?? Sangat lemah..
Bila datang soalan, bersediakah aku jika aku harus pergi meninggalkan dunia pada esok hari..?
Soalan yang bagaikan tidak berjawapan..

Ya Allah...

2 comments:

Anonymous said...

yeah.. study rajin2 jaga diri baik2.. teruskan usaha untuk menggapai impian menjadi seorang cikgu yang baik..

semua orang tengah usaha menjadi insan yang baik.. jadi teruskan usaha dan sy berdoa sepanjang perjalanan titian usaha awk sentiasa dirahmati Allah SWT..

be nice,be strong and smile always.... =)

Cahaya Kudos said...

thank you so much, mr,miss anonymous..=)

Target sebelum ke 'sana'