Friday, May 15, 2009

eyes of a girl named asni..

Assalamualaikum dan salam sejahtera to all my frens.. SELAMAT HARI JUMAAT..! Indahnya hari jumaat di Terengganu. Terasa syahdunya sampai ke lubuk hati. Terdengar2 suara orang mengaji di surau dan masjid. Umm.. teringat pula pada suasana di Kampung Batu Enam, kampung waris warah sebelah mak. Damai je hati bila melalui area tu.. =)
Kalau malam jumaat pula, time keluar besenya dengan family..bila lalu area Pekan Batu Enam terutamanya.. Boleh la nampak suasana orang ramai berkenderaan di jalan utama Pekan Batu Enam yang menghubung ke kawasan Manir pulang dari masjid Batu Enam. Ada yang berkereta, ada yang bermotor membonceng anak di belakang, aduh..comel2nya.. kecik2 da rajin ikut ayah diorang pergi sembahyang berjemaah di masjid.. Ada juga yang berbasikal.. dan ada juga yang berjalan kaki saja. Waah.. bagusnya..meriah... islamik sungguh suasana malam jumaat di Pekan Batu Enam. Kadang2 .. bila melalui jalan tu.. dapat la jugak aku tengok.. curi2 pandang orang2 di sana.. rasa tertarik nak tengok.. Sorang2 ku tilik muka.. Masyaallah.. berseri2nya wajah mereka2..Anak-anak muda pun ramai.. (Biasanya laki la..perempuan tak ramai cam bilangan lelaki..) Muka xpuas tengok.. sebab tenangnya raut wajah diorang.. ape tah lagi kalau yang muke2 Turkish tuh.. huhu.. bertuah ibu yang mengandungkan mereka2 ni.. Aihhh…ape yg aku cakap ni.. tapi memang betul la..rase nk join diorg..nak jadi sebahagian daripada mereka.. MEREKA2 YG TENANG.
Itulah dia environment yang dapat dilihat di Pekan Batu Enam. Walaupun pekan tu pekan kecil yang kian pesat membangun, namun budaya berkunjung ke masjid tetap menjadi agenda utama pada setiap malam terutamanya pada malam jumaat. Sebenarnya atmosfera islamik ni bukan terdapat di Pekan Batu Enam saja, tapi hampir di mana2 tempat di Terengganu pun. Bertuah jadi rakyat Terengganu..membesar di Terengganu. Negeri dalam Iman.. Iyelah.. Terengganu Darul Iman..kan..
Pagi tadi bangun..terus sarapan dengan roti bakar.. Umm..rasenye da lame aku da x naik atas..menziarah Geng PPS kat bilik diorang. Kalau dulu setiap hari mesti aku akan naik atas.. ade la 5-10 kali sehari naik.. hari2 bertapa kat bilik diorang.. Dan bilik favourite aku..mestilah bilik Ain ngan Najwa.. Hehehe.. Ntoh nape suker benor g bilik tuh.. ade banyak makanan kot..? Hehehe.. best.. tapi tu dulu..citer 2bulan lepas..
Fuuu.. Betul la org kate.. technology connecting people..but..also merenggangkan silaturrahim. Eh..yeker..?? Tapi xder la sampi camtu.. Kitorg selalu jumpe kt kelas.. Tapi ntoh ler… Umm..mintak Geng2 PPS komen sket bab nih..yep..
Sejak dapat wireless kat bilik nih.. gini la rutin harian aku.. Bangun pagi on laptop..online..on ym..update av..then balik bilik pon..online on ym.. bukan per…senang nak berpesan2..xyah call…n xyah ke kamar diorg pon.. kan.. n sangat2 membantu dalam assignment.. hv a small talk..discussion..send file.. Umm..gitula..teruk gak.. frekuensi aku kat padang pon da kurang..da xnampak batang hidung daa.. kalau jogging pon..jogging atas katil jer…( hehe..tidola…)
aduhh…teruk betul aku skrg ni.. Papepon… ape2 hal yg kite buat mesti kene seimbang..kan…? Antara rehat, keje, exercise..Kene belen.. Ummm.. masa dah tak boleh diundur.. exam pon da dekat.. juz..mentelaah buku jerla kejenye . Xper next sem.. aku akn rajin turun padang.. ngan partner favourite aku.. ain.. or mimi..ok ain...?? set..
Tengok ni gambar lame..sem lepas.. =) Owh..hapy hapy day..
Owh..hapy2 crazy tonite..nado darun saram mannado..jigum boda do hengbog harjido molla..waaah...!


9 budak hitam..nila kumpulan reben..jeng jeng jeng...!

ni gambar geng PPS.. sempena Jabatan Pj buat jamuan hari raye.. Mane Jue..? Jue sudah bertukar wajah ker..aihh..tu abg senior cccu kn..?
L.O.V.E this picture..

Aduhai sesekali da lame x ziarah ni..rase rindu plak.. pagi td aku naik laa atas.. nampak shida.. dia kate sufika lebam teruk kat tangan dia.. kes derma darah semalam tu la.. Aku ngan afi sepakat naik aras atas sekali tempat geng2 sufi, hanim n mimi.. Waah..memang betul la.. teruk lebam kat lengan dia.. cian plak.. Orang laen derma darah xler plak jad camtu. Ni kes hemoglobin tinggi la ni.. tu yang tinggal lebam besar tu.. Cian plak.. xper.. Banyak pahala derma darah tu sufi… Then, aku mintak diri dulu balik bilik.. nampak pulak dak2 psv.. havoc jer…?? Umm.. Waah..dina, najid n masyitah..ajak masuk lak..alang2 da naik atas ni..ziarah la kejap..tp boley plak dioarang tanyer soalan cepu mas pagi2 ni.. da mandi belom..?? Aiyaak… hehe.. xchat kan..jd x mandi awal la..huhu.. Bergosip plak..aduhai.. then tibe2..satu soalan diajukan pada aku.. sedang leka duk sembang.. masyitah n najid tanye..
“Betul ker k.asni da bertunang..?”

Glurp…

“ Tunang… ??”

“Iye.. tunang la.. dengar khabar2 angin orang cakap..”

Ishh3…aduahaii…terbahak2 aku ketawa… Tak berenti2.. sampai tak cukup nafas.. hak3.. Aduhai.. mane dengar citer nihh…?
“ Dengar khabar2 angin..gitu la..”

Alahai..sekali lagi aku gelak..tak berenti2.. sampai diorang tanya… Ummm..K.asni ni gelak betul2 ker.. maen2..atau ngah sedeh nihh..??

Haha..memang aku xckup nafas saat tu..aduhai.. gelak besar aku mase tu..aduh.. macamane ley timbul sal tunang ni.. Gewe pon xderk.. camne dengar citer..tup..tup.. da tunang.. Pulak aku xpernah ade skandal ngan mane2 dak laki maktab ni..jadi camne leh dengar citer sal tunang ..? Aduii.. mulut orang n khabar angin..aku pon xtau la..camne..proses khabar angin pertunangan aku berlaku.. Nak kate pakai inai..x.. nak kate pakai cincin … satu bentuk cincin pon xder kat jari aku.. Jadi..agak kelakar la bile fikir2 ade orang tanyer soalan tu... Aku juz menafikan cerita tu..then …turun bawah..ke bilik..tuk sambung study..

Aduhai..macam2..nway.. selamat study.. Cayokkk..!

No comments:

Target sebelum ke 'sana'