Friday, May 15, 2009

Diari guru pelatih_14 Mei 2009



Salam ceria.. Usai sudah minggu olahraga anjuran kpli..Hari kepegawaian sukan.. Tahniah kepada pasukan yang menjadi juara.. manakala kepada pasukan yang lain.. jangan kecewa.. lainkali cuba lagi.. yang penting.. usaha.. dan tawakal.. itu yang paling penting.. kita hanya mampu merancang.. tuhan yg menentukan.. Papepon.. majula sukan untuk guru2..! yahh.. nk ajar generasi akan datang.. klu xlengkap ilmu physical edu ni.. boleh merosot perkembangan murid2.. Di Barat.. dan di mana2 negara maju pun di ajar pendidikan asas ni pada peringkat awal lagi. Itupun di ajar oleh profesor-profesor. Betapa sistem pendidikan negara mereka maju dan sentiasa ke hadapan. Itulah yang juga turut diamalkan di ipgm.. Sukan untuk semua.. Betul x.. cgu2..?



Terima kasih kepada semua yang hadir memberi sokongan. Akhirnya dapat juga kita menjayakan olahraga ini dengan jayanya. Selama 3 hari berada di padang setiap petang.. memang hitam gitu jer muke kitorg.. Geng PPS putih2 ker sekarang ni..?? Yee...betol.. Pj da xde klas kan.. lagipon da x turun padang. Tapi 3hari kat padang setiap petang.. bertukar kaler la jugak kitorg.. yg putih jadi kelabu.. yg kelabu jd itam.. dan yg already itam..jd.. itam pekat ar.. hehehe.. Papepon, hitam itu menawan..Hee. Ape citer pulak hari ni..khamis..? (kire khamis la kan..ni malam still khamis punyer...hehe) Banyak bende gak yang dibuat di kampus kami hari ni.. Antaranya.. Pertandingan Perbahasan Guru sempena Hari Guru Peringkat Kebangsaan. Pertandingan ini disertai oleh guru-guru seluruh Malaysia di mana kampus kami menjadi tuan rumah. Bertempat di Dewan Al-Farabi. Pada 14-15 mei 2009.



Peserta dari penang.. yang menang bertanding separuh akhir..tahniah..
Laen pula ceritanya di gim. Kempen derma darah diadakan. Ramai gak yang datang menderma.. Waa.. bagusnye.. Pemurah sungguh diorg nih.. kan.. Dan aku... plak xderma pon.. huhu.. Tp..bukan sebab takut jarum tau.. tp..sebab..xchat kan..hee..
Klu x..join gak..(leyh caye ker...?)

Dalilah dari unit math.. Ceria jer dia nih.. maintain senyum.. tgk darah dia tuhh...Uuuuuuw...banyaknyer..
Tp..yg paling klakar la...hehe..ade la sorg tu..derma darah..hehe...kitorg tengok jer dia mase check darah tu..aku, wan, mimi..n sape ag ntah yg tgk..hehehe.. misi tarik tgn dia.. haha.. klakar..dia lak.. terus nampak gugup..huhu..terketar2 jer.. HEHEHEE.. xmo la..gtau dia sape...hehehe.. hanya kami beremapat saje yg tau..hehehe.. dan kepada yg berkenaan.. hehehe..sabo jerla ek.. Hehee.. Biasa ar tu..kite xbiasa..org len biasa2 kan..

Di satu sudut yg laen pula.. di padang netball belakang gim diadakan perkhemahan. Sory xbanyak detail sal aktiviti ni.. sebab yg pastinye di handle oleh guru2 sek ren ipkt. So.. guru pelatih mungkin xtau la.. Selamat menjalankan aktiviti.. =)





Gitu la aktiviti hari ni.. Mggu ni agak busy.. exam final da dekat sgt.. dengan berakhirnye olahraga semalam.. maka dengaini.. boleh la kami fokus pada study seratus peratus.. Gudluck pada semua. Aku lak ngah study paper Bm yg lec bg..tapi mata da rabak.. da nk kene recahrge nampak gayanya nih.. =)
Sekali lagi...
GOOD LUCK....!

No comments:

Target sebelum ke 'sana'