Sunday, January 17, 2010

The Moon Bar..Eumora

Assalamualaikum..salam sejahtera..
Entry pada kali ni just nk share wit all of you tentang sabun eumora. Okay.. siapa pernah dengar tentang sabun eumora..? Baiklah biarla k.asni bercakap dalam bentuk tak formal saja memandangkan target group k.asni adalah chegue ipgmkdri dek kerana faktor jarak. Oleh kerana sabun ini terbukti kelebihannya, jadi k.asni nak share la wit all of you kerana k.asni rasa tak ada ruginya nak share kebaikan sabun ni pada kamu semua.


Ada yang pernah dengar..dan ada yang lansung tidak pernah dengar pasal sabun ni. Okey, bagi yang pernah dengar pasal sabun ni, ramai yang beritahu k.asni pasal kelebihan sabun ni yang terbukti berkesan. Pada awalnya, k.asni bertanya pada kawan-kawan pasal sabun ni, diorang cakap mak, kawan2,saudara mara diorang ada pakai eumora dan memang terbukti berkesan. Orang kata, kulit muka k.asni tiada masalah kulit, tapi kenapa nak pakai..?? K.asni saja nak try sabun yang orang kata sangat2 berkesan sampai abang k.asni pun pakai sabun ni.. Hmm..kulit muka abg k.asni tuh, adehh..memang teruk..!! menggerutu..yek..! (abg.., jangan marah ea..da kenyataan..) Hehe..takdela seteruk itu, tapi akibat kesan jerawat, tinggalan parut yg seolah2 kawah bulan tu, dia mencuba sabun tu. Alhamdulillah, dah berkurang parut tu kian fading..

Dan pengalaman k.asni sendiri pakai sabun ni, setakat ni k.asni berpuas hati di mana salah satu faktor pemilihan pencuci muka k.asni mestilah yang semulajadi dan dibuat berasaskan faktor kesihatan. Maknanya, bila pakai sabun ni, bukan sahaja kita dapat kulit yang cantik, tetapi kita juga mendapat kulit yang sihat.






Tentang sabun eumora

EUMORA bukan sabun mandi seperti mana tanggapan setengah orang. EUMORA adalah sabun yang berfungi untuk merawat masalah yang berkaitan kulit. Hanya buih EUMORA yg disapukan kepada kulit. 3 langkah sahaja. Sapu buih - bilas - biar kering.

SABUN EUMORA adalah SABUN KECANTIKAN yang begitu unik dan diperbuat dari bahan yang bermutu tingi, sesuai untuk semua jenis kulit dan untuk kegunaan harian.

SABUN EUMORA membersih, mentonakan kulit secara aktif, melembab dan menjadikan kulit lebih cerah dan segar.

SABUN EUMORA disebatikan dengan unsur HmA (Hydration MicroAlgae) yang diformula dan diimport 100% dari Eropah.

SABUN EUMORA ALL-IN-ONE - Sabun Ajaib

SABUN EUMORA adalah sabun kecantikan yang diperbuat dari BAHAN ALAMI.



Siapa boleh pakai sabun eumora?

Oleh kerana bahan yang diperbuat adalah daripada sumber semulajadi yang terpilih, semua orang boleh pakai sabun ni daripada peringkat bayi hinggalah dewasa. Juga boleh diaplikasi pada seluruh tubuh pada kulit yang bermasalah.

Antara fungsi2 yang terdapat pada sabun eumora


· mengecilkan pori-pori
· mengawal blackheads and whiteheads
· mengawal keseimbangan pH pada kulit
· mengawal masalah jerawat dan kulit sensitif
· mengurangkan kesan parut pada kulit
· mengurangkan pigmentasi dan mengawal masalah jeragat
· mampu mengurangkan garis-garis halus / kedut pada wajah
· mengawal masalah penyakit kulit, eczema, psoriasis, stretchmarks, kesan selulit dan sebagainya
· kulit kelihatan 1 tona lebih cerah kerana proses exfoliation
· kulit kelihatan lebih kemerahan secara semulajadi dan berseri-seri
· meningkatkan keupayaan kitaran sel kulit, menjadikan kulit sentiasa anjal,sihat dan berseri
· sangat sesuai dan selamat digunakan kepada bayi dan kanak-kanak
· mengurangkan noda-noda hitam dan sel mati pada keliling leher, celah ketiak dan bikini line
· untuk menghilangkan kehitaman di celah peha dan ketiak….
· bagus untuk mengekalkan keseimbangan minyak pada kulit kepala
· melembutkan rambut dan menyihatkannnya
· mematikan jerawat muka @ badan
· kurangkan kedut muka, facelift up, eyebag, dark circles, jeragat, pigmentation
· menegangkan muka dan menaikkan seri kulit muka boleh dijadikan syampu untuk menjadikan rambut lebih sihat, berkilat dan lembut.



Seterusnya, antara bahan-bahan yg terkandung dalam eumora adalah :

· HMA - Algae yg kaya dengan antioksida, vitamin dan mineral dari Europe untuk mengembalikan keremajaan dan menyembuhkan kulit.

· HEILMOOR CLAY – Terdiri daripada beratus herba, bahan organic, antibiotic yang semulajadi, hormon tumbuhan dan banyak lagi.

Technical Specification
Disidium Lauryl Sulfosuccinate, Sodium Coco-Sulfate, Triticum Vulgare (Wheat), Starch,
L-Octadecanol, Paraffin & CI77898. Talcum, Heilmoor Clay, Water, Glycerin, Algae Extract, Polyglucuronic Acid, Olea Europaea Fruit Oil, Cahmomilla Matricaria (Chamomile) Extract

Eumora Miracle Bar adalah 100% semulajadi



Dan ini pula antara testimoni pengguna sabun eumora


Bagi masalah kulit yang teruk..berjerawat



Masalah kulit tak sekata..



Dan yg ni..yg ngada2 nk pakai..hee..=p

fokus kat k.asni..bukan si cantik jelita farah tu yea..

gambar ni snap lepas lari orientasi hari tu.. dis one k.asni upload sebab gmbr ni tak pakai apa2 pun..bedak ke..etc2..dan antara paling jelas laa..

Bagi mereka yg sedang mencari2 sabun idaman.. Apakata jumpa k.asni.. dan k.asni boleh terangkan dengan panjang lebar pasal sabun ni. Pengalaman k.asni sendiri yang menggunakan sabun ni, Allhamdulillah, kulit muka tak kusam, tak berminyak tapi tak pula kering di mana ianya seimbang dari segi kelembapannya. Sebenarnya amat payah nak cari pencuci muka yang boleh kontrol masalah kelembapan ni. Dan k.asni berani cakap, muka k.asni boleh tahan dari pagi sampai petang, tak berminyak pun.

(Kalau kes2 gurl dtg bulan..diorang boleh uji sendiri kesannya kalau dibiarkan saja mukanya dari pagi sampai petang tanpa sentuh air, insyaallah masih tak nampak kesan minyak pada muka ). Dari segi mencerahkan kulit muka pulak, kesannya tidak terlalu drastik, tapi akan ada perubahan pada muka dimana ianya akan kelihatan cerah 1 tona, maknanya cerah yang munasabah la. Jangan pulak terpedaya dengan kesan sesetengah sabun tu, pakai 2hari terus cerah putih melepak..pastu mula lah kulit bertukar kemerahanan macam sesetengah ‘datin semalaysia’..(maaf..contoh) atau menipiskan kulit..Ini yg kita tak mau. Bagi k.asni, adalah sesuatu yang kejam jika kita membiarkan kulit muka kita dengan produk2 yang sedemikian. Oleh itu, marilah sama2 kita berkenalan dengan sabun eumora ni..dan sama2 mndapat manfaat darinya...insyaallah..

Hmm..banyak lagi la kelebihannya, berbaloi-baloi…!


Nak tau dengan lebih lanjut..roger k.asni..

Siti Aminah 012
Uthman 1.3 (Coming soon…=p)

3 comments:

Yaya Ijat said...

kak asni...brpe rnggit?

Cahaya Kudos said...

comey...rm18 seketul..
k.asni da tak jual dah...tapi kalau nak, k.asni boleh carikan.

Seketul tu panjangnya 1.6x1.0cm, tapi berbaloi sebab sabunnya tahan..tuk permulaan k.asni nasihatkan suraya pakai yg seketul rm18 tu..nanti kalau rasa sesuai dengan kulit, beli la yg besar sikit. Yg besar lagi murah..

Anonymous said...

Awak jual lagi?

Target sebelum ke 'sana'