Wednesday, December 2, 2009

Bapa pemodenan Malaysia


Che' Det kata.....


Tak sungguh tak kata..=)



Dr Mahathir merupakan tokoh yang sangat aku kagumi. Sangat2.. Berbanding 'yg selepas2nya' yang jauh berbeza dengan Tun.. Hmm rasanya.. tak nampak apa pun contribution 'mereka' ..? Nampak tak..? Atau aku sorang je yg tak nampak.. Hmm..patut la generasi muda hari ni beralih pada Bulan. Dan malu nak mengaku penyokong biru terang2an. Sekali lagi.. tak sungguh tak kata.. =p


Tak caya..??





Semantically;

kerana secara semantiknya, " kami mau hijauuu! "

Dalam pelajaran Bahasa Melayu major ppismp semester 3. Semantik bermaksud makna yang lain sama ada berlawanan atau kata halus yang lebih manis untuk diungkapkan. Leksikal pula bermaksud makna asal tanpa ada unsur konotasi. Wah, pandai pulak aku simpulkan makna semantikal dan leksikal tanpa sikit pun ada persamaan dengan sumber rujukan di internet dan pusat sumber. =p Kalau En.Amidin tanya, konpem dia akn cakap... "Bbbijork awk..awk grad U mana??" Ahh...bbetull..!

Pasal gambar tu pun, kita ley nampak secara sinisnya diorang pura2 ajer tuu..hmm..nakal tul dak2 ni..ish3..

Hakikatnya.. inilah realitinya pada hari ini. Jangan marah kalau ada penyokong kuat biru terbaca apa yg aku tulis ni. kerana...."tak sungguh tak kata" ahakz!

2 comments:

ieQa sWetLuv said...

wahh..glamo la budak2 ni masuk dalam blog kak ek..hahaha

ieQa sWetLuv said...
This comment has been removed by the author.

Target sebelum ke 'sana'