Thursday, January 30, 2014

Number baru. Berbaloi.

Haii.... ha.. ni baru ye.. dapat online kat laptop kat hp, dalam satu simkad buat panggilan dan sms.. he he he. Musim2 cuti yang amat panjang ni, memang internet kena ada 24 jam. Sunyi kalau tak mengusik dan diusik rakyat jelata beta  di whatsapp/ facebook, meninjau news posting and google segala makumat dengan coverage terbaekk.. He he.

Saya baru saja terminate langganan internet broadband celcom government data Rm50/month yang dilanggan sejak 2009. Seiring dengan perubahan teknologi, sekarang dah pakai smartphone.. Aktiviti online banyak dekat handphone 90%. So bertukarlah kepada mobile internet. Nak online kat laptop still boleh, on tethering hotspot tu aja. Selesai dilema.

Saya angkat number uMobile pascabayar. Berbaloi2.. Coverage terbaek. Lagi ah area sini, maxis lagi menyerlah dari segi speed internet dengan coverage. So.. umobile ni pulak kan tumpang line maxis.. Memang coverage terbaek dari ladang la.. haha.

Saya kurang call or sms org. Dengan pakej U50 yang saya ambil ni, dapat panggilan percuma 100 minit. Klu terlebih 100 min tu, jadi panggilannya 18sen/minit, 9 sen/6 sec. Sesuai la ngan saya yang tak call/sms orang sangat kan. Urusan kerja pun tak nuntut sangat call/sms setiap masa. Rasanya dalam sebulan tu sy pakai yan free 100 minit panggilan percuma tu je kot. Ha, kalau yang pakej U28 percuma mesej pulak, itu pun lagi okey. Tanpa perlu bimbang kawan2 dari mobile operator lain sebab dia bagi free 200 sms dan sesama rangkaian 100 sms. Saya dah tinjau sebulan penggunaan sms n call bulan Januari ni, memang paling sesuai pakej dekat uMobile la. Sms/call kurang.. memerlukan internet yang terbaik..  Sesuwei  sangatlar...

 =D

hehe... Seronok sebelum tidur, boleh meninajua rakyat2 beta di whatsapp.. and nengok instagram. Dapat mesej dekat instant mesenger facebook tu. Meriah la jugak kan. Musim2 cuti yang amat panjang ni, kalau dapat online... ada whatsapp, instagram.. facebook, tengok video, google2 segala maklumat.. Terlebih okey la tuw..

=D

Excited bila promoter umobile tu kata, number buleh pilih.. 4 digit terakhir.. Terus saya pilih numberi impian saya.. hehe.

No comments:

Target sebelum ke 'sana'