Saturday, January 22, 2011

"Makanlah anakku".

Okey, pitih takdok doh..
ini semua angkara hari terbuka KK
tak beli baju atau buku pun,
cuma abis kat makan aje,
selera makan sentiasa ada
tiap saat,
tak cukup di cafe,
di gerai2 semua disinggahnya.

Tapi sedikit pun aku tak kesal,
persatuan mak-mak semalaya kata,
"kalau bab makan anakku,
jangan berkira..."

Yeahh...
atas dasar kata-kata penuh kasih itu,
aku makan saja apa yg rasa nak makan,
lagipun makan itu terapi jugakkan..ahaha..

Apa-apapun,
bagi mengelakkan kaki ini terbawa diri ini..
ke mesin ATM lagi,
Minggu ini perancangan pemakanan,
baek punya..iaitu..
perancangan pemakanan berasaskan kesihatan..

"Makan nasi sekali sehari untuk kurangkan pengambilan nasi,
petang2 minum air milo untuk sihat dan kuat,
malam2 makan oat untuk kesihatan jantung ni.."





p/s : Oh, sudah tentu saya buat plan pemakanan ni atas dasar menjaga kesihatan saya..=P


Ehem2, sebelum undur diri, sedikit pesanan dari saya..

kuat makan adalah nafsu yang perlu dikawal,
tak eloklah makan banyak sangat,
jadilah orang yang bersyukur.
di Palestin rakyatnya mati kebuluran makanan,
di Malaysia orang mati sebab terlebih makan..
Penyakit datang dalam macam2 pakej,
sebelum terkena baik berjaga.
Sebaik2nya ikutlah cara pemakanan Rasulullah.. :)

2 comments:

Ieqa Swetluv said...

kita pon kena kontrol makan coz pitih dah x de.. bila la elaun nak kuar ni huwaaa

Asni Amni said...

elaun keluar pas raya cina..
sebelum tu kene bercatu lah kita..;D

Target sebelum ke 'sana'