Tuesday, October 12, 2010

i'm cracking under pressure maa...

Saat ni sy sedang menyiapkan slide untuk perbentangan untuk seminar literasi bahasa yang akan diadakan di dewan lecture TELLTRAC. Seminar yang akan dihadiri oleh kesemua guru pelatih batch kami, kemungkinan lecturer daripada Jabatan Pengajian Melayu serta guru pelatih batch lain dan unit lain pun datang. Lagi suspen, seminar tu turut dihadiri oleh Tuan Pengarah IPGKDRI juga. Hadoi. Siap bunyi gamelan lagi, aih...macam grand je..aishh....sy akan bawak imej unit sy, imej pensyarah sy dan imej Jabatan Pengajian Melayu. Ya Allah, permudahkanlah urusan hambaMu ini.

So, esok akan jadi hari yg sibuk, memenatkan dan tekanan maybe..nak buat rakaman tuk slide yg akan dibentangkan nanti, nak anukan balik slide tuh. Dan nak hadam semua yang akan dibentangkan nanti mengenai tajuk yang unit kami dapat. Owh ya...esok juga ada BBQ untuk Gerko Badminton kat rumah pensyarah En.Mutalib. Petang tu, badminton mmbers akan bergotong royong persiapkan semua tu. Malam makan. Oleh kerana sy jenis tak makan ayam sangat terutama BBQ, sy just datang malam sajala..teruk kan..datang malam petang tak buat persiapan pun. Hmm..maaf..esok mungkin tak sempat tuk sy turut serta buat persiapan makan2 tu. InsyaAllah,sy akan datang untuk jumpa dengan pensyarah dan semua bdminton mmbers.

Hmm, next week pulak..bermula sudah Ujian Akhir Kursus..ujian sebelum exam final sem tu...hee...study nye start hari jumaat atau sabtu la of course. UAK, ni baik sebagai persediaan untuk xm sebenar nanti, tapi sudah semestinya kami akan dibawah tekanan la...Hmm.... Ya Allah, permudahkanlah urusan hambaMu serta rakan2 seperjuanganku..Amin.

Kemudian, segala abm kena settle untuk pameran pulak. Pameran literasi bahasa. Then, folder setiap subjek pun kena disettlekan. Ini semua dalam tempoh oktober ini. InsyaAllah kami akan dapat rehat lagi dalam oktober ini. Untuk tempoh satu minggu++ ni kami kene struggle sikitla.

So, sesuai dengan tajuk postnya....sy memang agak tertekan sikitla kali ni. hmm..semoga semuanya berjalan dengan lancar dan berjaya.

Sekian.

p/s : InsyaAllah esok akan ada masa untuk 2jam rilek2kan kepala pada sesi pagi tu di kelas PJ, ada game...yea....bolehla main...=)

No comments:

Target sebelum ke 'sana'