Saturday, September 5, 2009

September sudah..

Assalamualaikum….. (“,)


Salam Ramadhan Mubarak..


Gembiranya hati ni... baru je usai solat tarawih di Balai Islam al Muttaqim sebentar tadi. Gembiranya hati ni.. tau sebab apa..?? Sebab… ada moreh kat surau tadi..hehe. Tak der la..moreh tu penyeri aje sebenarnya.. Yang sebenarnya.. hari ni.. genaplah 15hari sudah umat Islam sedunia berada di bulan mulia..iaitu ramadhan diberkati..bulan keampunan.. Rasa teruja pun ada.. sebab ada bacaan qunut untuk solat witir tadi. Yang mana..bacaan qunut itu bermakna.. kita sudah pun berada di pertengahan bulan Ramadhan. Rasa begitu sekejap je
masa tu berlalu kan.. Ramadhan..ramadhan..


Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dan ibadah kita diterimaNya. =)
Alhamdulillah. Bersyukur saya kehadrat ilahi..kepada Dia Yang Esa, Allah Swt atas keterbukaan hati ni untuk mendekatkan diri kepadaNya lebih-lebih lagi di bulan mulia..ramadhan Mubarak ni. Banyak perkara yang berlaku sepanjang bulan ni. Dugaan yang diterima hampir setiap hari tak mematahkan semangat saya untuk terus berjuang meniti hari-hari yang agak mencabar kesabaran hati ni. Sedih..? Hmm…ada ke..? sedih tu tak.. tapi hiba tu..mungkin ada dengan dugaan yang diterima. Dugaan apa..? Hanya sahabat-sahabat terapat saja tau. Tapi..walaubagaimana sekalipun. Hidup perlu diteruskan seperti biasa. Jangan kerana perkara sedemikian, kita jadi patah semangat nk lakukan apa2 aktiviti..tugasan..etc. Senyum je.. Jangan salahkan takdir... kerana setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..tak gitu..? dan kita sebagai hambaNya..harus percaya..


Apa yang baik datang dari Allah.. yang kurang baik..datang dari kita sendiri.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`


Aihh.. cakap pasal luahan hati pulak..Hmm…sebenarnya… Saya mau ucap terima kasih dan penghargaan buat kawan2 merangkap jiran2.. yang buat kejutan tuk birthday saya semalam.. Tq yer…buat pasangan rumate yg sporting lagi havoc Nadzirah-Fatin, rumate kawai n stylo ilham-Qash dan tak luper rumateku, Ekin…oo pakat eah.. rumate.. patut ar tunggu kat wakaf.. tak datang2…cakap nk on9 sama2. Ada ka patut.. Tengah2 syok nk layan drama Nur Kasih episode 15.. tengok kat tv3 online sebab tak sempat balik dari surau. Ada la sorang hamba Allah ni datang tiba2.. dengan muka serius..tak mau senyum..



“Kak Asni.. Kak Nad suruh balik… Ekin jatuh kat bilik air..!”


Haah…. Jatuh kat bilik air..??


Hmm…dalam hati nih…biar betul.. macamana boleh jatuh.. ish lembik sungguh si Ekin ni.. aihh…tapi macamana boleh jatuh tak da kes lagi setakat ni ade orang jatuh kat bilik air kat Blok Siti Aminah setakat ni..floor bawah pulak tu.. Ekin pulak hari ni sihat walafiat aje. Camne boleh jatuh neh..?
Hmm…macamana keadaan dia..? teruk tak..?


“Tak tahu la..Kak Nad kate dia kat bilik Kak Nad sekarang..”


Hmm…tanpa pikir panjang..


Kamu tolong bawak beg ni..letak lam bilik Kak Asni..Ish..macamana boleh jatuh ni..


dan tanpa berlengah lagi..langkah kaki ni dipercepatkan menuju ke blok. Hmm….teruk ke Ekin..?? Teruk ke biasa saja..?? Kalau teruk… macamana dengan kepala dia..?? ada terhantuk kat mana2 ke..? almaklum la…my new rumate tuu ..lembik cket… (hehehe…jangan marah…)
Ahh… tak yah fikir banyak2..pergi tengok dulu macamana..


Hmm…sampai pun .. kat bilik Nadzirah nih…


Tapi…


Aihh….nape gelap plaa..??


HAPPY BIRTHDAY.!!!


Lorh… bday surprise rupanya..ingatkan apa la tadi….. Mana rumate bertuahku…???
OOoo….Derhaka ya… pakat ngan diorang… patut la tak datang on9… sabau ajer la..rumate…rumate…



Lepastu… ada la adegan2 sapu krim kek. Sory la Qash… kak asni tak bagi can qash make up muka kak asni.. hehe.. cian kene kejar sampai 3 blok daripada Qash.. dan Nadzirah… cam kene kejar ngan org dari wad mentol pun ade…hee.. Sekali lagi…maaf ye Qash… nnt lenkali.. Kak Asni bagi can qash mekap k.asni ngan krim tuu ye..


Sekali lagi…TQ SOO MUCH..untuk semua org cuz ingat ma bday..tQ for da gift…for da yummy cake..for da wish… Semoga tuhan murahkan rezeki kalian semua.. dipanjangkan umur… Bahagia selalu..


Dats all…
Terima kasih…

Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak..
Dan salam cuyunk…
Dari asniworlllld…..hehe…. =)



Ini la kek buah... yang mane buah2 tu yang baru ajer harvest ptg tadi kat my farm.. hee...Peace..

Nyum2....Qash...sabauu..tunggu k.asni tiup dulu...hee..

Hee...sekian saja...
daa....
Assalamualaikum...!

No comments:

Target sebelum ke 'sana'